keyboard_arrow_right
paslaugos verslui
Verslas

Viešieji bei privatūs pirkimai

privatūs pirkimai

privatūs pirkimai2016 metų duomenimis vien tik sostinėje sudarytos 20 252 viešųjų pirkimų sutartys. Bendra tais metais įvykusių viešųjų pirkimų vertė – 4601,5 milijono eurų. Tai milžiniški pinigai padedantys tobulėti Lietuvos viešojo sektoriaus organizacijoms bei paslaugų ir prekių tiekėjams. Tačiau be to, vykdomi ir privatūs pirkimai, kurių tikslas taip pat įsigyti prekę ar paslaugą už kuo mažesnę kainą. Tačiau kuo skiriasi šie pirkimai ir kokia jų teikiama nauda?

Viešieji pirkimai – tai paslaugų, prekių arba darbų įsigijimas sudarant viešojo pirkimo sutartį. Šis procesas yra reglamentuotas Viešųjų pirkimų įstatymu, norint sukurti lygias teisias fiziniams ir juridiniams asmenims parduoti savo paslaugas, darbus ar prekes už mažiausią kainą valstybinėms organizacijoms. Tokiu būdu siekiama racionalaus lėšų panaudojimo viešajame sektoriuje. Tiekėjai teikia pasiūlymus konkurso metu, o pirkėjas pasirenka įmonę atitinkančią visus keliamus reikalavimus ir siūlančius mažiausią kainą.

Pagrindinis reikalavimas viešųjų pirkimų organizatoriams – organizacija ar įmonė turi užsiimti viešąja veikla ir būti ne komercinio ar pramoninio pobūdžio. Taip pat bent jau 50 procentų vykdomos veiklos privalo būti finansuojama iš valstybinių ar fondų lėšų; įmonė turi būti kontroliuojama valstybinių institucijų ar kitų viešųjų/privačiųjų juridinių asmenų; valstybinės institucijos ar viešieji/privatūs juridiniai asmenys privalo paskirti daugumą, kuri sudaro įmonės valdymo ar administracijos organus.

Egzistuoja ir privačių įmonių pirkimai, kuriais siekiama įsigyti prekes, paslaugas ar darbus už geriausią kainą. Daugiausia tokių pirkimų atlieka: Lietuvos prekybos tinklai, bankai, daugiabučių namų bendrijų administratoriai, ūkininkai bei kiti subjektai. Privataus sektoriaus pirkimo procedūros nėra reglamentuotos, jų nekontroliuoja valstybės įstatymai, bet dažniausiu atveju, privatūs pirkimai vykdomi pagal pačios įmonės susidarytas vidines pirkimų taisykles. Rasti privataus kapitalo įmonių skelbimus apie ketinamas įsigyti prekes ar paslaugas nėra lengva, nors tai labai padidina tiekėjų pardavimus. Dėl to, norint įsitraukti į privačius pirkimus, verta kreiptis pagalbos į įmones užsiimančias būtent tokio tipo konkursų viešinimu.

Taigi, tiek valstybės įstatymų valdomi viešieji pirkimai, tiek privačių įmonių savarankiškai organizuojami konkursai suteikia galimybę gauti didesnį pelną Lietuvos paslaugas, prekes ar darbus teikiančioms įmonėms, kas labai stiprina Lietuvišką verslą ir didina valstybės biudžetą.

Verslas

Atsargų valdymo sistemos

atsargų valdymas

atsargų valdymasEfektyvus atsargų valdymas – vienas iš pagrindinių užduočių organizuojant logistikos kompanijų darbą. Racionalus techninių ir organizacinių operacijų tvarkymas rekomenduoja pelninga įmonės funkcionavimą. Atsargų valdymas reikalauja kiek įmanomai tiksliau planuoti medžiagų poreikį ateinantiems pardavimams ir/ar pirkimams, priklausomai nuo įmonės veiklos kategorijos, specializacijos ir t.t. Detalus planas leidžia objektyviai vertinti situacija neprieinant kritinių taškų, kuomet atsargų lygis yra lygus nuliui, o užsakytos prekės, sakykime, atvyks tik po savaitės.

Daugelis atsargų valdymo aspektų priklauso nuo prekių užsakymo ir kruopštaus laiko planavimo. Materialinis būvis, laikomas sandėliuose skirstomas į keletą kategorijų – žaliavas, komplektavimo gaminius, pagaminta produkcija ir pagamintos produkcijos perpardavimą. Gerai skaičiuojant produkcijos kiekius galima stipriai laimėti prieš konkurentus, pavyzdžiui, sumažinti transportavimo išlaidas iki absoliutaus minimumo eksplotuojant didelį kiekį paslaugų (žinoma, priklausomai nuo veiklos srities – žinoma, jog neprotinga atvežti neįtikėtinus kiekius, jeigu prekiaujama gendančiais produktais). Gamyba ir sandeliavimas maksimaliais kiekiais taipogi padeda sumažinti įvairias sąnaudas, mažinti vieneto kainą ir taipogi mažinti kaštus. Paprastais žodžiais gamyba pilnu pajėgumu padeda didinti įmonės pelną.

Visgi atsargų valdymas nėra labai jau paprastas mokslas, nes vien atsargas galima išskirstyti į tam tikras kategorijas:

  1. Ciklo atsargos – jos yra priklausomos nuo tiesioginio pardavimo, yra nuolatos papildomos naujomis ir jos iš esmės tenkina paklausą, esančią rinkoje’
  2. Tranzito atsargos – tai yra dalis ciklo atsargų; jos yra nuolatos eksportuojamos iš vieno pardavimo taško ar sandėlio į kitą, priklausomai nuo kylančio poreikio.
  3. Rezervo atsargos – jų dažniausiai laikoma žymiai daugiau nei pirmo punkto tipo atsargų. Joms nustatyti yra taikomi įvairūs prognozavimo metodai, kurie padės nuspėti prekės paklausą ateityje stengiantis išvengti nuostolių
  4. Rizikos atsargos – tai iš esmės yra rezervo atsargų klaidos, apsiskaičiuojant dėl reikiamybės ateityje.

Taigi, atsargų valdymas daro didelę įtaką įmonės finansams, o finalinis rezultatas artimai siejamas su prekės paklausa, pelnu ir t.t. Rizikingas dalykas – nuspėti rezervo kategorijos atsargas, t. y. ateinančių mėnesių prekės paklausą tam tikruose pardavimo taškuose. Todėl nuolatos yra daromos apklausos, samdomi rinkos analitikai. Todėl atsargų valdymas – dalykas, kurį kiekvienas įmonės vadovas turi planuoti kruopščiai, nuolatos atnaujinti informaciją apie rinkos tendencijas ir rūpintis prekybinių taškų aprūpinimu.

Daugiau informacijos apie atsargų valdymą: https://www.vtranzitas.lt/lt/logistika/atsargu-valdymo-sprendimai

 

Verslas

Projektų valdymas – ant bangos!

projektų valdymas

projektų valdymas Nuobodus, monotoniškas darbas, prirakintam prie rašomojo stalo ir kompiuterio ekrano, tikrai nebėra trokštamas jaunuolių, būsimų studentų tarpe. Visi svajoja apie geras darbo sąlygas, galimybes išvykti į komandiruotes ir dinamišką darbą. Šiuo atveju pranašumą, kitų specialybių atžvilgiu, turi viena populiariųjų studijų programų – projektų valdymas ar vadyba. Kaip pavadinsi, taip nepagadinsi, kiekvienas renkasi savo variacijas, bet pagrindinis veiklos pobūdis išlieka tas pats.

Žinoma, žodis Vadyba, daugeliui susižavėjimo nekelia. Tačiau čia reiktų liautis tikėjus nusistovėjusiais stereotipais. Būtent projektų valdymas, didžiųjų Lietuvos įmonių atstovų teigimu, šiuo metu yra labai paklausus.

Pats projektas yra apibūdinamas kaip laikina veikla, kurios tikslas sukurti unikalią paslaugą ar produktą. Be to patys projekto procesai nuolatos kinta, todėl rutina tikrai neapims.

Išskiriami penki pagrindiniai projekto procesai, be kurių neapsieitų nė vienas.

  • Inicijavimas – pagrindinės idėjos generavimas, idėjų atranka ar kitaip tariant problemos iškėlimas, kurios sprendimas bus pasiektas vykdant projektą.
  • Planavimas – šios stadijos metu sudaromas tikslus projekto planas, kurio tikslas efektyviai ir sistemingai pasiekti išsikeltų tikslų. Taip pat planavimo periode numatomi ištekliai, terminai, užduotys, biudžetas, darbų bei funkcijų pasiskirstymas komandos nariams bei kiti nuo konkretaus projekto priklausantys veiksniai.
  • Vykdymas – šio proceso metu svarbiausias uždavinys yra koordinuoti žmogiškuosius išteklius ir stebėti, kad projektas būtų vykdomas pagal planą.
  • Kontrolė paraleliai vyksta su projekto valdymu. Šioje stadijoje vyksta stebėjimai, vertinimai, prireikus vykdomas koregavimas. Jei įvertinus esamą situaciją ji atitinka numatytą planą, tada galima judėti prie projekto užbaigimo. Tačiau priešingu atveju, tenka dėti žingsnį atgal ir parodyti problemų sprendimo įgūdžius. Neretai tenka kardinaliai keisti planus, koreguoti esamą situaciją.
  • Užbaigimas – šiame etape be to, kad užbaigiamos sutartys, priimamas galutinis vertinimas – pavyko projektas ar ne.

Ar visa ši veikla pasirodė tau įdomi ? Drąsiai priimi iššūkius ? Turi idėjų ir nori dinamiškos veiklos savo gyvenime ?

Vadinasi projektų valdymas tikrai tau! Užtikrinta karjera. Išmoksi dirbti komandoje, valdyti šiam darbui pritaikytas sistemas, kurti strategijas, įgysi vadybos bei organizacinių gebėjimų ir tikrai neliksi be darbo.

 

Verslas

Informacija, kurią turite žinoti steigiant VŠĮ

VŠĮ

VŠĮ Lietuvoje galima įsteigti kelių rūšių įmonės ir tai labai džiugina tautiečius. Kiekvienas asmuo pagal savo poreikius gali pasirinkti tokią platformą, kuri jam yra labiausiai prieinama ir patenkintų jo poreikius. Steigiant VŠĮ reikia žinoti konkrečias detales, kurios skiriasi nuo to, kai yra steigiama UAB. Kiekviena skirtinga įmonė reikalauja ir skirtingų žinių bei galimybių. Kuo daugiau žinosite – tuo Jūsų steigimas bus paprastesnis ir tuo pačiu sėkmingesnis.

  • Didelis pliusas yra tai, turint VŠĮ yra rizikuojama tik tuo turtu, kuris yra įneštas kaip įstaigos turtas. Palyginimui. Turint individualią įmonę žmogus rizikuoja savo turtu ir jeigu ji bankrutuos – gali būti prarandami asmeniniai pinigai. Įvertinkite riziką ir nuspręskite, kokio tipo įmonė Jums labiausiai tinka.
  • Nereikia jokio pradinio kapitalo, kuris turi būti sumokamas steigiant įmonę. Palyginimui. UAB minimalus kapitalas šiuo metu yra net 2 500 eurų. Ne visi gali sau leisti skirti tokio dydžio pradinę įmoką.
  • Valstybė teikia labai daug įvairių mokestinių lengvatų būtent tiems, kurie steigia VŠĮ. Pavyzdžiui, tam tikra dalis pajamų yra visiškai neapmokestinamos. Jeigu veiklos komercinės pajamos neviršija 300 000 eurų, tai beveik 8 000 eurų yra neapmokestinami. Būtina dirbti su geru specialistu, kuris paaiškintų tokias smulkmenas ir kad pavyktų sutaupyti.
  • VŠĮ gali vykdyti komercinę veiklą, tad nemaišykite jos su ne pelno siekiančia organizacija.
  • Tačiau šio tipo įmonė taip pat gali prašyti žmonių paaukoti jai 2 % GPM.
  • Veiklos vykdymo eigoje galima įtraukti naujus dalininkus, kurie taip pat prisidės prie įmonės veiklos vystymo bei sėkmingo funkcionavimo.

VŠĮ yra viena geriausių verslo formų. Deja, ne visi verslininkai žino, kad galima gauti lengvatų, tad būtina pasitarti su profesionalais,. kurie ne tik padės įsteigti įmonę, tačiau vėliau ją ir prižiūrėti, tvarkyti apskaitą.

Steigiant VŠĮ reikia žinoti labai daug detalių, juolab, egzistuoja daug būdų, kaip sutaupyti. Tačiau nepamirškite, kad viešoji įstaiga kiek skiriasi nuo UAB arba AB, tad susidėliokite pliusus ir minusus, įvertinkite, kokio tipo įmonė Jums labiausiai tinka.