keyboard_arrow_right
verslininkai
Verslas

Kad individualios veiklos mokesčiai nebūtų kaip krachas…

individualios veiklos mokesčiai

individualios veiklos mokesčiaiInternete nemažai informacijos, kokie yra individualios veiklos mokesčiai. Tačiau tai nereiškia, kad lengva juos sumokėti. Tiksliau, kai kurie žmonės procesą apsisunkina – neatsideda reikiamos sumos.

Ką daryti, kad mokesčių tema nekeltų blogų emocijų? Turint omenyje, kad individualią veiklą vykdantys asmenys „Sodrą“ ir VMI „apdovanoja“ pinigais kartą per metus, tampa aišku, jog kaskart gavus atlygį pravartu dalį jo iškart atseikėti būsimai prievolei.

Jei nesate draustas (pvz., jei nestudijuojate), tuomet dar ir kas mėnesį turite mokėti draudimo įmoką. Viena vertus, su šiuo mokesčiu kiek paprasčiau – kadangi didesnę nei 30 eurų sumą „Sodrai“ pervedate kas mėnesį, pinigai nėra tokie dideli kaip metiniai mokesčiai. Kita vertus, mėnesio mokesčio dydis priklauso nuo minimalios algos – šiai didėjant didėja ir įmokos, o tai smulkiesiems verslininkams ne į naudą.

Dabar galime pereiti prie pagrindinės straipsnio temos – apie tai, ką daryti, kad individualios veiklos mokesčiai pavasarį neprimintų viską siaubiančio cunamio.

Apgalvokite kainas ir planuokite išlaidas

Kad ir kokias paslaugas teikiate, svarbu apgalvotai nusistatyti kainas. Galbūt solidžiai skamba „užsakymas už 1000 eurų“, tačiau dalį reikės atseikėti mokesčiams. Taip susipažįstama, ką reiškia vadinamieji bruto ir neto atlyginimai – „ant popieriaus“ ir į rankas. Kartais, ypač pradedant vykdyti veiklą, visai nepamąstoma, kad egzistuoja toks dalykas kaip mokesčiai, ir visi su jais susiję klausimai perkeliami į tolesnį laiką.

Klausimai perkeliami, o vėliau… ateina pavasaris, kai jau tikrai laikas galvoti, kokie tie individualios veiklos mokesčiai ir kiek jų prisikaupė. O jei įsigytas koks didesnis pirkinys ir sąskaitoje nėra tiek, kiek reikia? Tada tenka uždirbti daugiau, kad susidarytų pakankama suma. Tad pirmasis patarimas – apgalvoti savo paslaugų kainas, o antrasis – planuoti išlaidas. Ir situacija tikrai pasikeis į gerąją pusę.

Finansų valdymas

Individualios veiklos mokesčiai lengviausiai sumokami tada, kai tinkamai valdomi asmeniniai finansai. Tai nesunku suprasti iš ankstesnių šio straipsnio pastraipų. Bene geriausia finansų valdymo taisyklė – išleisti mažiau nei uždirbama. Kartais tai neįveikiama lygtis, skatinanti imti kreditą, bet tikslingai savo pinigus skaičiuojantys žmonės, ypač jei gauna ne patį skurdžiausią atlyginimą, sugeba neprastai susidėlioti finansus. Reikėtų akcentuoti, kad vykdant individualią veiklą nėra tokio dalyko kaip nustatytas atlyginimas kas mėnesį. Viskas priklauso nuo to, kaip sutariama su užsakovais. Tokią tvarką galima sieti ir su pliusais, ir su minusais, bet visiškai aišku, kad ji turi įtakos asmeninio biudžeto tvarkymui.

Geras finansų valdymas – ne tik pajamų ir išlaidų stebėjimas. Pravartu sudėlioti biudžetą į kelias dalis. Na, o vienų jų turėtų būti paliekama mokesčiams. Aišku, ne visada lengva tai padaryti, ypač jei pajamos nedidelės. Šiaip ar taip, bent jau mokestinę dalį rekomenduotina atidėti ir neišleisti pirkiniams. Kartais susigundoma ir vietoje tokio taupymo įsigyjamas koks nors daiktas. Tačiau reikėtų tvirtai žinoti, kad geriau nemaišyti pirkinių dalies su ta dalimi, kurios pavadinimas yra individualios veiklos mokesčiai. Sakoma, daug žinosi, greit pasensi. Ar tikrai? Ne šiuo atveju.

Skaičiai labai skirtingi

Reikia paminėti, kad verslininkai laviruoja labai skirtingais skaičiais. O tai irgi lemia gebėjimą tinkamai sutvarkyti finansus. Tiesa, jei asmuo, vykdantis individualią veiklą, palaipsniui gauna vis daugiau užsakymų ir pajamų ir sėkmingai sprendžia su finansais susijusius klausimus, tai tikėtina, kad susiformavęs įprotis leis suvaldyti ir didesnes sumas.

Mokesčiai – ne krachas

Tikslingai tvarkantis mokesčiai neprimena kracho. Apgalvojus paslaugų kainas, planuojant išlaidas, suvaldant savo finansus, pinigų tema įgauna pozityvesnį charakterį.

 

 

 

 

 

 

Verslas

Atsargų valdymo sistemos

atsargų valdymas

atsargų valdymasEfektyvus atsargų valdymas – vienas iš pagrindinių užduočių organizuojant logistikos kompanijų darbą. Racionalus techninių ir organizacinių operacijų tvarkymas rekomenduoja pelninga įmonės funkcionavimą. Atsargų valdymas reikalauja kiek įmanomai tiksliau planuoti medžiagų poreikį ateinantiems pardavimams ir/ar pirkimams, priklausomai nuo įmonės veiklos kategorijos, specializacijos ir t.t. Detalus planas leidžia objektyviai vertinti situacija neprieinant kritinių taškų, kuomet atsargų lygis yra lygus nuliui, o užsakytos prekės, sakykime, atvyks tik po savaitės.

Daugelis atsargų valdymo aspektų priklauso nuo prekių užsakymo ir kruopštaus laiko planavimo. Materialinis būvis, laikomas sandėliuose skirstomas į keletą kategorijų – žaliavas, komplektavimo gaminius, pagaminta produkcija ir pagamintos produkcijos perpardavimą. Gerai skaičiuojant produkcijos kiekius galima stipriai laimėti prieš konkurentus, pavyzdžiui, sumažinti transportavimo išlaidas iki absoliutaus minimumo eksplotuojant didelį kiekį paslaugų (žinoma, priklausomai nuo veiklos srities – žinoma, jog neprotinga atvežti neįtikėtinus kiekius, jeigu prekiaujama gendančiais produktais). Gamyba ir sandeliavimas maksimaliais kiekiais taipogi padeda sumažinti įvairias sąnaudas, mažinti vieneto kainą ir taipogi mažinti kaštus. Paprastais žodžiais gamyba pilnu pajėgumu padeda didinti įmonės pelną.

Visgi atsargų valdymas nėra labai jau paprastas mokslas, nes vien atsargas galima išskirstyti į tam tikras kategorijas:

  1. Ciklo atsargos – jos yra priklausomos nuo tiesioginio pardavimo, yra nuolatos papildomos naujomis ir jos iš esmės tenkina paklausą, esančią rinkoje’
  2. Tranzito atsargos – tai yra dalis ciklo atsargų; jos yra nuolatos eksportuojamos iš vieno pardavimo taško ar sandėlio į kitą, priklausomai nuo kylančio poreikio.
  3. Rezervo atsargos – jų dažniausiai laikoma žymiai daugiau nei pirmo punkto tipo atsargų. Joms nustatyti yra taikomi įvairūs prognozavimo metodai, kurie padės nuspėti prekės paklausą ateityje stengiantis išvengti nuostolių
  4. Rizikos atsargos – tai iš esmės yra rezervo atsargų klaidos, apsiskaičiuojant dėl reikiamybės ateityje.

Taigi, atsargų valdymas daro didelę įtaką įmonės finansams, o finalinis rezultatas artimai siejamas su prekės paklausa, pelnu ir t.t. Rizikingas dalykas – nuspėti rezervo kategorijos atsargas, t. y. ateinančių mėnesių prekės paklausą tam tikruose pardavimo taškuose. Todėl nuolatos yra daromos apklausos, samdomi rinkos analitikai. Todėl atsargų valdymas – dalykas, kurį kiekvienas įmonės vadovas turi planuoti kruopščiai, nuolatos atnaujinti informaciją apie rinkos tendencijas ir rūpintis prekybinių taškų aprūpinimu.

 

 

Verslas

Informacija, kurią turite žinoti steigiant VŠĮ

VŠĮ

VŠĮ Lietuvoje galima įsteigti kelių rūšių įmonės ir tai labai džiugina tautiečius. Kiekvienas asmuo pagal savo poreikius gali pasirinkti tokią platformą, kuri jam yra labiausiai prieinama ir patenkintų jo poreikius. Steigiant VŠĮ reikia žinoti konkrečias detales, kurios skiriasi nuo to, kai yra steigiama UAB. Kiekviena skirtinga įmonė reikalauja ir skirtingų žinių bei galimybių. Kuo daugiau žinosite – tuo Jūsų steigimas bus paprastesnis ir tuo pačiu sėkmingesnis.

  • Didelis pliusas yra tai, turint VŠĮ yra rizikuojama tik tuo turtu, kuris yra įneštas kaip įstaigos turtas. Palyginimui. Turint individualią įmonę žmogus rizikuoja savo turtu ir jeigu ji bankrutuos – gali būti prarandami asmeniniai pinigai. Įvertinkite riziką ir nuspręskite, kokio tipo įmonė Jums labiausiai tinka.
  • Nereikia jokio pradinio kapitalo, kuris turi būti sumokamas steigiant įmonę. Palyginimui. UAB minimalus kapitalas šiuo metu yra net 2 500 eurų. Ne visi gali sau leisti skirti tokio dydžio pradinę įmoką.
  • Valstybė teikia labai daug įvairių mokestinių lengvatų būtent tiems, kurie steigia VŠĮ. Pavyzdžiui, tam tikra dalis pajamų yra visiškai neapmokestinamos. Jeigu veiklos komercinės pajamos neviršija 300 000 eurų, tai beveik 8 000 eurų yra neapmokestinami. Būtina dirbti su geru specialistu, kuris paaiškintų tokias smulkmenas ir kad pavyktų sutaupyti.
  • VŠĮ gali vykdyti komercinę veiklą, tad nemaišykite jos su ne pelno siekiančia organizacija.
  • Tačiau šio tipo įmonė taip pat gali prašyti žmonių paaukoti jai 2 % GPM.
  • Veiklos vykdymo eigoje galima įtraukti naujus dalininkus, kurie taip pat prisidės prie įmonės veiklos vystymo bei sėkmingo funkcionavimo.

VŠĮ yra viena geriausių verslo formų. Deja, ne visi verslininkai žino, kad galima gauti lengvatų, tad būtina pasitarti su profesionalais,. kurie ne tik padės įsteigti įmonę, tačiau vėliau ją ir prižiūrėti, tvarkyti apskaitą.

Steigiant VŠĮ reikia žinoti labai daug detalių, juolab, egzistuoja daug būdų, kaip sutaupyti. Tačiau nepamirškite, kad viešoji įstaiga kiek skiriasi nuo UAB arba AB, tad susidėliokite pliusus ir minusus, įvertinkite, kokio tipo įmonė Jums labiausiai tinka.

Namai, Verslas

VšĮ steigimas bendruomenei

VšĮ steigimas

VšĮ steigimasVisas mūsų gyvenimas paremtas bendruomenine tvarka. Esame tam tikrų grupių nariai – mus vienija pomėgiai, siekiai, tikslai. Ne, tai ne partijos ir ne politika. Tai tiesiog bendra žmonių veikla ir siekiai padaryti kažką geriau, padėti vieni kitiems, parodyti visiems teigiamą pavyzdį. Dažnai tokioms grupėms reikia paramos. Ją gauti leidžia Lietuvos įstatymai. Kiekvienais metais iki gegužės 1 dienos galima paskirti savo 2% nuo gyventojų pajamų mokesčio tam tikrai bendruomenei, organizacijai ar įstaigai, kuri turi paramos gavėjo statusą. Tai labdaros fondai, darželiai, gydymo įstaigos, kitos bendruomenės. Norint tokią paramą gauti, greičiausias būdas yra atidaryti viešąją įstaigą.

VšĮ steigimas nėra labai sudėtingas, tačiau kainuoja šiek tiek asmeninių lėšų – 100-200 eur. VšĮ steigti rekomenduojama per profesionalus – finansų konsultantus, buhalterius, teisininkus. Taip viskas padaroma kur kas greičiau ir efektyviau. VšĮ steigimas internetu – kiek greitesnis procesas, nei pas notarą, tačiau čia reikalingas el. parašas, kurį realiai teks naudoti vos kelis kartus per metus. Profesionalai gerai žino steigimo tvarką, todėl viską gali padaryti labai greitai. Taip pat jie paruošia steigimui reikalingus dokumentus, kuriuos susirasti ir pritaikyti savo reikmėms reikia nemažai laiko ir pastangų. Geriau jau VšĮ steigėjai laiką, kurį praleistų patys steigdami, išnaudotų tiesioginiam savo viešosios įstaigos darbui ir tikslams įgyvendinti.

Kartais apie viešąsias įstaigas pasigirsta gana keistų stereotipų ir gandų. Verta pasidomėti visa informacija, nes nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia. Geriau tai sakome mes, o ne VMI ar SODROS inspektoriai, tikrinantys VšĮ veiklą…

Viešoji įstaiga yra ne pelno siekiantis ribotos atsakomybės juridinis asmuo. Ne pelno reiškia, kad VšĮ tikslas yra bet koks kitas, išskyrus uždirbti savo dalininkams pinigų. Nors pelnas ir gali būti, bet jis neišdalinamas visiems dalininkams, kaip UAB akcininkams dividendų pavidalu. Ar gali autoservisas būtį registruojamas kaip VšĮ? Nelabai, nors pasitaiko išimčių. Tiesa, tai daroma ne visiškai legaliai, nes deklaruojama šviečiamoji veikla, kurios tikslas – mokyti suaugusius ir jaunimą automobilio remontavimo gudrybių. Ribota atsakomybė reiškia, kad bankroto atveju VšĮ dalininkai neatsako savo turtu. Naudojamas tik VšĮ turtas ir įnašai. Juridinis asmuo yra organizacija, kuri turi savo numerį, antspaudą, renka savo vadovą, nustato tam tikrus įsakymus ir darbo tvarką dalininkams ir samdomiems darbuotojams.

VšĮ įsteigimas užtrunka neilgai, todėl, jei užsiimate labdaringa veikla, švietimu, įvairiais bendruomenės labui daromais projektais, rimtai pasvarstykite galimybę įsteigti viešąją įstaigą ir veikti legaliai, pagal įstatymus.