Transporto alternatyvos logistikos sektoriuje

Vietiniai pervežimai

1994 metais visoje Europos Sąjungoje įsigaliojo laisvoji prekybos zona, kuri leido pagaliau susieti laisvą prekių, paslaugų, kapitalo ir asmenų judėjimą. Tai reiškia, kad tiek žmonės, prekės, esančios Europos Sąjungos ribose gali drąsiai keliauti tarpusavyje. Tad dėl to išnyko muitinės, suklestėjo tarptautiniai ir vietiniai pervežimai. Galiausiai, atsirado bendra rinka, tad ir atsirado prekių mainai, bei jų gausa. Žinoma, krovinių bei prekių gabenimas į trečiasias šalis vis tiek užtrunka, nes šalims, kurios nėra Europos Sąjungoje vis vien reikia naudotis muitinės paslaugomis, tad logistikos kompanijos vis tiek negali atsisakyti muitinės tarpininkavimo paslaugos, kurią turi suteikti klientams. Jeigu prekes į ES šalis galima pristatyti per sutartą laiką, tai į kitas šalis, kurios nėra narės, galimas pristatymo vėlavimas. O juk daugelis užsienio kompanijų prašo pristatyti krovinį laiku, bet kartais dėl svarbių priežasčių neišeina to padaryti.

Dėl to vietiniai pervežimai ir yra patrauklūs, o pačios logistikos kompanijos nenori už pavėlavimus mokėti baudų. Kadangi gabenant tarptautinius krovinius į krovinio siuntimo sutartį yra paminėtas ir baudos mokestis už pavėluotą prekių pristatymą, todėl automatiškai atsiranda logistikos kompanijai patirti nemenkus nuostolius. O kad būtų tokie dalykai išvengti, reikia pasisamdyti specialistus, kurie gerai išmanytų sistemą ir galėtų organizuoti maršrutus bei laiką. O kad būtų sutaupytas laikas, tai pačios prekės, kroviniai turi atitikti visus keliamus eksporto bei importo reikalavimas. Taip visa sistema veiktų daug greičiau, jei žmonės tuo pasirūpintų iš anksto.

Negalime pamiršti ir to, kokios transporto alternatyvos turėtų būti logistikos kompanijoje, jei ji nori siūlyti lanksčias paslaugas klientams, kadangi tai itin svarbu, norint būti pripažintiems. Taigi, pagrinde reiktų pasirūpinti kelių transportu. Paprastai tai būna sunkvežimiai ar vilkikai. Jų dėka galima atlikti intermodalinius bei multimodalinius pervežimus. Tai lanksčiausia transporto priemonių rūšis, kuris leidžia prekes pristatyti iki durų. Vietiniai pervežimai šiuo būdu yra optimaliausi.

Toliau seka geležinkelio transportas, kuris yra pigesnis nei sausumos transportas, tačiau viskas priklauso nuo to, kokia yra šalies infrastruktūra bei kaip yra išsivystyti geležinkelio keliai. Taip pat prie ekonomiškų transporto priemonių priskiriamas ir vandens transportas, tačiau jis yra lėčiausias iš visų esamų. Tačiau jūrų transportas labai tinka gabenant didelius krovinius. Galiausiai lieka, pats brangiausias tačiau greičiausias transportas, tai oro, kuriuo galima gabenti greitai gendančius produktus bei prekes.

 

 

 

 



Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *